Semboyan Sang Kekasih

18 April 2010 - Ketika ini abe ke pekan. Cari suratkhabar katanya. Pagi-pagi lagi tadi sebenarnya abe dah keluar. Tapi belum sampai suratkhabarnya. Maklum, kami duduk di pedalaman (sebenarnya tak la pedalaman sangat. Pekan, Pahang. Tapi itulah hakikat). Pagi ni kami bersarapan mee goreng. Biasa-biasa saja. Tapi sangat sedap kata abe (kebetulan latu. hehe..saya bukan terror sangat memasak).

Bukan kisah di atas tu yang nak saya kongsikan dalam entry kedua ni. Tapi kisah abe yang best tu yang tak putus-putus meniupkan semboyan supaya saya mengemaskini blog. Sebenarnya baru tiga hari abe tau tentang blog ni. Jadi, setiap hari abe menggalakkan saya supaya update blog. Yela, catatan sulung saya pun dah berusia beberapa minggu. Banyak alasan yang saya berikan. Tapi kesungguhan abe membuatkan saya kesian dengan abe. Abe tetap menyokong saya walaupun saya selalu menunjukkan tanda-tanda kurang berminat setiap kali bercakap tentang blog.

Akhirnya saya merumuskan, manusia memang perlukan kasih seseorang untuk terus maju ke hadapan. Saya perlukan kasih abe untuk terus berjuang mengemaskini blog. Hehe.. Kepada abe yang best, jangan berputus asa untuk meniupkan semboyan. (^_^)

2 comments:

  1. salam kak mus,
    hah..dengar kata abe tu..jgn memalas nk update blog ni...bersawang nanti..huhu~
    ape2 pun sy akn jadi pembaca tegar blog akk..hihi~

    ReplyDelete
  2. eh..lupe lagi satu..kalo dulu rajin buat sodoku..la ni rajin ler upadate blog yer..hihi

    ReplyDelete