Seputar Piala Thomas & Uber 2010

10 Mei 2010
Semalam bermulanya Kejohanan Piala Thomas & Uber 2010. Malaysia selaku tuan rumah begitu positif untuk menjuarai Piala Thomas pada kali ini setelah kali terakhir memenanginya pada tahun 1992 ketika zaman kegemilangan Sidek Brothers.

Apa yang nak saya perkatakan, tentang publisiti yang telah diberikan oleh negara kepada sukan ini. Baru-baru ni saya dan abe pulang ke Tangkak. Sepanjang perjalanan pulang ke Pekan, kami mendengar siaran radio dari sebuah stesen radio tempatan ni. Apa yang mendukacitakan, takde langsung publisiti tentang kejohanan badminton yang sudah pun berlangsung. Yang ada pasal kejohanan bola sepak piala dunia. Tak paham betul. Malaysia tak main pun dalam piala dunia tu. Tak habis2 nak promosi. Badminton tu, sekurang2nya boleh dibanggakan pencapaiannya. Siap jadi tuan rumah lagi. Apa la salahnya bagi promosi lebih sket. Katanya, sayangkan Malaysia.

Jadi, sepanjang 9-16 Mei ni melekatla abe depan tv. Die mmg fanatik dgn badminton. Cuma kdg2 kesian kat die. Susah dapat peluang nak main. Katanya takde geng. Nak ajak saya main, mcm tak patut pulak. Nnt la ye abang, lepas pantang boleh ajak saya main. Hehe...

2 comments:

  1. salam..amboi..ni komen sendiri ke abe nyer komen? kikiki...
    jgn marah yer ojou...

    ReplyDelete