Al-Fatih...


26 Mei 2010

Muhammad Al-Fatih adalah cucu pertama di dalam keluarga Tn Hj Mespuan Salam & Pn Hjh Hidayah Hakimah Siraj. Sekaligus menjadikan Fatih anak saudara saya yang pertama. Almaklum, nama pun yang pertama, rasa sayang banget.


Petang tadi, kurang lebih jam 5 saya menelefon abah. Mak & abah ada urusan rumah di Klang. Langsung mau melawat Fatih kata mak. Fatih baru saja menjalani pembedahan membuang ketumbuhan yang melekat di hatinya Isnin lepas. Langsung saya bertanyakan khabar Fatih kerana ternyata mak & abah sudah berada di PPUM sejak Zuhur lagi.


Menurut mak, hari ni Fatih masih di wad ICU. Doktor menjangkakan Fatih akan berada di dalam wad ICU sekurang-kurangnya selama 5 hari. Maksudnya, Jumaat nanti insyaAllah Fatih boleh discaj dari ICU. Mak kata, Fatih masih berpuasa sebab dia demam. Tapi hari ni Fatih dah agak agresif. Jadi suara tangisan dia agak kuat. Mungkin saja rimas dengan wayar-wayar yang berselirat di tubuh kecilnya atau mungkin saja sebab sudah beberapa hari tak minum susu. Kasihan gundut mak ngah ni...Suara mak pun sebak ketika bercerita.


Kasihan keluarga abang saya. Abang saya kerja swasta. Jadi cuti tahunan tak banyak. Dia sendiri tak dapat menemani Fatih sepenuhnya di hospital. Asyik ulang-alik Melaka-PJ. Sudahlah Fatih memang lebih manja dengan abahnya. Kak Yam walaupun kerja kerajaan, dia sedang mengandung. Ikut perhitungan saya mungkin dalam 4 bulan. Saya doakan agar mereka semua sabar dan tabah menghadapi ujian & dugaan dari Allah.


Buat Al-Fatih, mak ngah doakan agar Fatih lekas sembuh. Terus gembirakan hati mama & abah ye...


2 comments:

  1. salam kak..wah da besar rupenye ank sedara kak mus..ingt lagi..time dtg majlis akk kat sabak..time tu kakak ipar akk tgh sarat mengandungkan ank sedara akk ni kan? bestnye da jadi mak ngah..hope urusn mrk dipermudahkan..

    ReplyDelete
  2. salam mus ada blog huhu..tak tau pun..

    ReplyDelete